Her i HANDLEGATEN.NO finner du mange butikker fra hele Norge, samlet i én nettbutikk :) Det er vi i Handlegaten som leverer nettbutikk til alle disse butikkene. Vi har ingen varer vi selger. Du må derfor:
Handlegaten.no er et samlingsted av ulike butikker i Norge, kan du ha handlet fra flere butikker. I det tilfellet har du som kunde ansvar for å sørge for at varen blir sendt til riktig butikk.
Adressen til hver enkelt butikk, finner du øverst på Handlegaten.no under "VÅRE BUTIKKER".
Hvilken vare som hører til hver butikk, står i ordrebekreftelsen du har mottatt på mail.
OBS: Sender du varen til feil butikk/adresse, må du som kunde stå for frakten for videresendingen av varen til den riktige butikken. Du vil da bli belastet for denne utgiften på ditt kjøp med kr 99,-.
VI HAR 14 DAGERS UBETINGET ANGRERETT, og har full forståelse for at produktet ikke alltid samsvarer med forventningene. Send gjerne da en mail til butikken du handlet hos om at produktet kommer i retur.
Om du ønsker å benytte deg av angrerettsfristen, må du selv betale porto for retur, og sørge for at produktet kommer tilbake til butikken, i god stand. Vær nøye med retur av pakken at du setter riktig beløp/frimerker. Betaler du for lite i porto vil butikken få en høy bot av posten, denne vil du da bli belastet for. Pakken må være tilbake hos butikken innen 14 dager etter at du mottok denne. Husk å fylle ut returskjema:)
Ønsker du å bytte størrelse eller farge? Står du selv for returporto og sender varen tilbake til butikken du kjøpte produktet fra, og butikken sender nytt produkt fraktfritt til deg. Du kan også ta kontakt med butikken for nærmere avtale. Etter returskjema er fyllt ut legges denne sammen med varen når du pakker den. Du skal pakke varen forsvarlig, i samme emballasje (om mulig) som du har mottatt den i, og har selv ansvar for at den kommer trygt og hel tilbake til butikken.
Fremgangsmåte ved retur
- Det skal benyttes original emballasje ved retur av varen (om mulig)
- Alt tilbehør som fulgte ved varen må returneres komplett
- Du må selv dekke fraktkostnader tilbake til butikken(e)
- Benytt gjerne Posten Norgespakke. Da vil du få en kvittering med sporingsnr. Ta vare på denne.
- Benytt ekstra emballasje utenpå originalemballasje for ikke å skade denne!
Vare skadet under transport
Hvis varen er skadet under transport, må du fylle ut skadeskjema som du får hos vedkommende som leverer ut varen (Posten).
Ta bilde av varen og send til den butikken du handlet hos med bilde vedlagt. Butikken søker erstatning mot Posten og retter opp feilen uten ekstra kostnad for deg.
Uavhentet pakke:
Dersom du unnlater å hente ut pakken(e) på utleveringssted, og den går i retur til butikken(e) som har avsendt denne, forbeholder vi oss retten til å debitere deg for kostnadene, dvs retur- og ekspedisjonskostnader som faller på butikken(e) + et gebyr fra kr 200,-, og du vil ikke motta penger i retur / få kansellert din faktura, før den er ankommet butikken. Dersom du vil ha varen(e) reavsendt etter at den er blitt returnert til butikken, ta kontakt med butikken.
Pengene refundert/faktura slettet:
Ved godkjent retur får du refundert pengene direkte til ditt betalingskort/ slettet faktura så snart butikken har mottatt din vare i retur. OBS: Husk å fylle ut returskjema!
Ved spørsmål ang din faktura, ta kontakt med Klarnas kundeservice da det er de som har ansvar for betalingsløsningen. Klarna kan du kontakte HER: https://klarna.com/no/support eller Telefonsupport 21 01 89 91.
Vi ønsker deg velkommen tilbake til oss og alle butikkene i www.handlegaten.no :)